Het laatste nieuws van de Miglia Daventria

 Blijf op de hoogte van alle ins en outs van de leukste goede doelen rally.

Eerste teken van leven voor alle deelnemers van Editie X

4 september as.

 

Geachte deelnemers,

 

We willen jullie graag even bijpraten over de ontwikkelingen die moeten leiden tot een mooie 10e editie.

  • We hebben zeer recent alle horeca-partners bezocht, die onze tussenstops willen hosten. Alle partners zijn erg blij met onze komst.

              Even de volgorde van alle punten die we aandoen op 4 september:

              Start: Pouw, Rijssen

              Koffie: Café Waaijer, Langeveen

              Lunch: Watermolen Singraven, Denekamp

              Thee: Fletcher hotel Sallandse Heuvelrug, Rijssen

              Finish: Jachthaven, Deventer

  • Ook al denken we dat de afbouw van de maatregelen rondom het virus bijna voltooid kan zijn, plannen wij met een volledig Corona-draaiboek. Alle stewards, partners en sponsoren vragen we mee te werken. We maken er samen een feest van, en het zelfde geldt voor de veiligheid. Dus ook graag jullie medewerking. 
  • In de week voorafgaand aan de start verschijnt het eerste nieuwsbulletin. Startnummers, aanwijzingen ten aanzien van COVID (indien noodzakelijk), starttijden. 
  • Mochten namen van deelnemers nog niet bekend zijn gemaakt aan onze organisatie, wilt u dit dan doen vóór 1 augustus? 
  • Mochten er dieetwensen zijn, kunt u die dan ook doorgeven vóór 1 augustus? 
  • Elke deelnemer krijgt een polsbandje. We delen die uit aan alle deelnemers en vooraf geregistreerde gasten. U krijgt géén toegang tot het parc fermé indien u géén polsbandje omheeft. Zo doen we recht aan de COVID-draaiboeken, en is er voor alle gasten een goede maaltijd beschikbaar. 
  • We pakken – in tegenstelling tot de eerdere edities – een aantal zaken anders aan. Met 125 equipes denken we dat het beter is om; 
    (a) Elke equipe zelfstandig te laten vertrekken. Dit kan betekenen dat er tot 3 auto’s per minuut “uit             gaan”. Bij de start dus opletten, daarna rijden jullie elk een eigen route.
    (b) Bij de finish direct aan tafel te kunnen. De keuken is er in ieder geval klaar voor.
    (c) De speeches en uitslagen parallel te laten lopen met het diner. We worden geholpen door een                  grote  geluidsinstallatie 😊

 

Kortom: Editie X wordt mooi. Graag tot snel! 

Met vriendelijke groeten, 

Wedstrijdleiding Miglia Daventria, namens de rallycommissie, 

Annemarie Kuks, Joost Beversluis,  Marco Achtereekte   

Woordje van de Uitzetter

Woordje van de Uitzetter

Woordje van de uitzetter2020 was een mooi jaartal voor een feestje. Zoals het 2e lustrum van de Miglia Daventria. Dat wordt nu dus 2021. Ook een mooi jaartal!   Als uitzetter zal ik daarom dit jaar extra mijn best doen om een waardige rallyroute neer te zetten!...

Proloog/kaartlees Cursus 2020

Proloog/kaartlees Cursus 2020

Wie al eens een Rally reed weet het. Voor wie de Miglia Daventria X de eerste keer is zeggen we het: NIET DE BESTUURDER, MAAR DE NAVIGATOR BEPAALT HET SUCCES VAN EEN TEAM! En daarom komt er een ‘proloog’ op de Miglia Daventria X, waarin we de fijne kneepjes van het (rally)kaartlezen gaan bijbrengen.

TIPS | 9 Tips voor beginnende chauffeurs

 

  1. Tank voorafgaand aan de wedstrijd de auto af, zodat je onderweg eigenlijk niet hoeft te tanken. Tegenover de Startplek is er een Shell-station, met E5 ethanol-vrij. Overigens kun je ook bij de lunch (bij)tanken.

 

  1. Verdeel de taken met de navigator, en wel zodanig dat jij niet navigeert…. Echt, de navigator is er voor bedoeld de kaart te bestuderen.
    Niet gedacht hé ?

 

  1. Ook een navigator kan het even niet meer zien. Advies: zet de auto even aan de kant, en kijk wat de navigator aan opties heeft. 2 Paar ogen zien meer dan 1.

 

  1. Kom op tijd! Alle formaliteiten die nu eenmaal nodig zijn om aan de start te verschijnen kosten tijd. En er is Manetti-koffie!

 

  1. Zeker in een open auto is het handig de doorgegeven instructies van de navigator hardop te herhalen.

 

  1. Stap als chauffeur uit bij een zelfstempelaar. Daarmee geef je de navigator wat extra tijd om de vervolgstappen te plotten.

 

  1. Hardlopers zijn doodlopers. Helemaal bij dit leuke spelletje. De ideale passeertijd bij een TC-IN staat op de controlekaart, en die is goed te doen in de Tourklasse. Hard rijden heeft dus geen zin. 1 Minuut te vroeg binnenkomen geeft net zo veel strafpunten als 10 minuten te laat. Geef de navigator dus de voordeel van de twijfel; hij / zij is de baas in de auto.

 

  1. Ja, ook een chauffeur moet de reglementen gelezen hebben. Met name zijn de dwangpijlen een niet aflatende bron van vreugde voor de uitzetter…… En de navigator zit echt met zijn/haar neus in t routeboek.

 

  1. Schrijf je / jullie in voor de Proloog. Als deelnemer krijg je hiervoor tegen 1 augustus as. een uitnodiging. Die avond ontvangt Pouw Automotive deelnemers en partners van editie X van de rally. Voor de navigatoren is er een uitleg gepland van de routesystemen, voor de chauffeurs is er ook een verrassend programma voorzien, los van alle chroom en blingbling in de showroom.